Tuesday, February 24, 2009

Arkut Dağı

Gerede’yi bilir misiniz?

Bolu’nun şirin bir ilçesidir..

bir tarafında Kartalkaya, diğer tarafında Arkut Dağı vardır..

Gerede daha çok Arkut Dağı’yla haşır neşir olmuştur.. Kartalkaya’ya ise uzaktan bakar..

"Kartalkaya" adını ilk kez Çiller zamanında duymuştum.. sanırım birçok insan da benim gibi o zaman duydu.. Çiller ve eşinin Kartalkaya’daki dağ evi magazin basınının uğramadan edemediği bir yerdi..

Arkut Dağı ise daha çok Esentepe olarak bilinir.. aynı adı taşıyan üç yıldızlı oteli, yazın kamp yapmaya gelen futbol takımları için idealdir.. orman alanı içinde futbol sahaları vardır..

daha az bilinen ise, Arkut Dağı’nın aynı zamanda bir kayak merkezi olduğudur..

yaklaşık 1 km’lik pistinin eğimi fazla değildir ve benim gibi acemi kayakçılar için favori yerlerden biridir :)

haftasonu ağbimle beraber sevgili kuzenimiz Arzu’yu ziyarete Gerede’ye gittik.. eşi Levent ve küçük Efe de bizimle beraberdi..

Arkut Dağı’nın eteğindeki evlerinde, kar manzarasıyla yapılan harika bir kahvaltı sonrası hep birlikte kayak yapmak için önce otele, ordan da servis aracıyla dağa çıktık..

ve kaymaya başladık..

önde Levent, arkada ben ve ağbim..

tabii Levent Hocamız aldı başını gitti :)

yetişmek ne mümkün :)


fotoğrafta görüldüğü gibi, doğayı tanımak açısından bendeniz ilk olarak çam ağaçlarıyla samimi oldum :)


Levent’le gün içinde sohbet etme şansı çok bulamadım..

zira sohbetlerimiz, Levent bana tur bindirirken yaşanan kısa diyaloglarla sınırlı kaldı :)

“ağbi iyisin di mi?”

“iyiyim iyiyim.. birşeyim yok.. sen devam et Levent”


ve akşama doğru kendime güvenim arttı..


4-5 turdan sonra, benim gibi çömezleri sollar buldum kendimi :)


kayak öğrenmek isteyen Ankara'daki herkese Arkut Dağı’nı şiddetle tavsiye ederim..

sadece birbuçuk saatte Gerede’desiniz.. bir pazar gününüzü ayırın, hepsi o..

“ben senin gibi çömez değilim” diyorsanız, yeni adresiniz çok uzak değil;

Kartalkaya..





* gözlük Levent'in.. biraz toplama oldu bu sefer :)

No comments: