Wednesday, August 27, 2008

Bozcaada

Güzelim Çanakkale...

rüzgarı kulağıma fısıldadı..
"çok olmadı mı gelmeyeli?"
"evet", dedim.. "tam 23 sene olmuş gelmeyeli"

Çanakkale'ye ilkokul beşinci sınıfta izci olarak gitmiştim.. İntepe İzci Kampı'ndaki on günlük kamp maceramı hiç unutmam.. yanımızdaki çadırların ipini çözüp indirdiğimizi de :)... ve Gelibolu'yu da...

evet, yine şanslısınız.. harika bir Çanakkale turu sizi bekliyor.. beş kuruş da almayacağım, söz :)

önce Bozcaada'ya gidelim..

16-17 Ağustosta Bozcaada'nın Bağ Bozumu Festivali vardı.. biz de 17-Ağustosta Bozcaada'ydık.. bizim için sürpriz oldu.. festivalden haberimiz yoktu :)


Geyikli'ye el sallayalım.. Bozcaada Feribotu'ndayız..


yarım saatte Bozcaada'ya geldik.. heyecanlıyız.. Bozcaada bizi bekliyor..


Bozcaada'da bir gece konaklamayı planlıyoruz.. pansiyonumuza yerleştikten sonra adayı gezmeye başladık bile.. limandayız..

Bağ Bozumu Festivali için çok şey yapılmamış açıkçası.. Kale'deki Nükhet Duru konseri dışında bir etkinlikle karşılaşmadık..


çok sevdiğimiz bir blogger arkadaşımızın tavsiyesi üzerine bir balık lokantasına gittik.. sahilden biraz içerde, taş evlerin arasında şirin bir lokantaydı.. ancak ne var ki, servis felaketti.. her yemek ayrı geldi ve her defasında farklı bir garsonla karşılaştık :) Asma Yaprağında Sardalye fena değildi.. levrek de fena sayılmaz.. ancak bir arkadaşımız küçük oğlu da olduğu için köfte istedi ve köfteler pişmemiş geldi.. napalım, balıkçılar ne anlar köfteden :)

buradan şu sonuca varabiliriz..
efendim, biz bloggerlar gurme değiliz.. bizi lütfen çok ciddiye almayın ve önerdiğimiz yerleri de sadece akılda tutun, o kadar :)

gerçi kendime biraz haksızlık ettim sanırım.. ben balıktan anlarım.. ilerleyen günlerde siz de bunu anlayacaksınız :) sizi harika yerlere götüreceğim..

bu arada fotoğraftaki balık lokantası o balık lokantası değildir, biline..
ben size limandaki balık lokantalarını öneriyorum.. gördüğüm kadarıyla daha profesyonel çalışıyorlar..


sabah 08:00'de Ayazma plajında denize girdik.. inanın, o saatte bizden başka kimse yoktu..

Ayazma'nın harika bir kumu var.. lakin, diğer saatlerde çok kalabalık.. tavsiyem, kimseler uyanmadan gidin..
harika..!!

saat 10:00 gibi kahvaltımızı yaptık.. Karadut'ta..


adada çok sayıda bağ evi var.. tek katlı taş evler.. üzüm bağları içinde..

bu evlerden bazıları pansiyon olarak hizmet veriyor..


adanın elektriğini bu rüzgar gülleri sağlıyor..

fotoğrafta ufak görünebilir, aldanmayın.. devasa yapılar..


adada çok sayıda şarap fabrikası var..
onlardan biri.. Corvus , Latincede "Karga" demek..

arkadaşlarım şaraplarını buradan aldı.. ben ise Çamlıbağ'ı tercih ettim..

Bozcaada Şarapları'nı adadan alırsanız, uygun fiyata alabilirsiniz..

fotoğraftaki nedir, bilmiyorum.. komik olan, oradaki birisine de sormayı unutmuşum..
sanırım toplanan üzümleri sıkmak için bir alet..

guess the gadget :)


Martı, arkadaşlarla keşfettiğimiz restoran-bar-iskele tarzı bir yer.. hem denize girebilir hem de yemeğinizi yiyebilirsiniz.. oldukça güzel bir mekan, ancak biraz tuzlu..


Çamlıbağ

almadan önce şarapları tadabilirsiniz..
hatta sadece tadarak bile günü idare edebilirsiniz :) zira, çok sayıda çeşit var..

ben iki tane aldım.. biri beyaz, diğeri kırmızı..


Bozcaada'nın yerli üzümleri..
Vasilaki, Kuntra ve Karalahna - Karalahana değil :)

aldığım beyaz şarap Vasilaki.. kırmızı şarap ise Cabernet Sauvignon Kuntra..


siz yine de fazla içmeyin.. ustaların dediği gibi..


dönüş vakti.. akşam olmadan Çanakkale'ye gideceğiz..

Çanakkale gezimin belki de en güzel yanı, Sevgili Figen'le tanışmam oldu.. eşi ve haylaz olmayan oğlu ile de tanıştım tabii :)





Not: Beni izlemeye devam edin.. 30-Ağustos Zafer Bayramı'nda Gelibolu'da olacak NoLiE.. Bayramımızı adam gibi kutlayacağız..

2 comments:

FB said...

Timurcum, ya ne guzeldi ada seyahati di mi? Cok da guzel yazmissin, harika olmus.
FB

Timur said...

Figen,
gerçekten güzeldi.. adayı çok sevdim..

bence sen de yazmalısın.. eminim senin yazın da güzel olur.. gerçi köfte kısmına ben değindim :)