Monday, August 11, 2008

Akyaka'da Uçurtma Sörfü

başlığı yazarken biraz zorlandım..

sadece Akyaka deseydim, Uçurtma Sörfü'ne haksızlık edecektim.. sadece Uçurtma Sörfü deseydim, herhalde Akyaka yakama yapışacaktı :)


Mavi Tur sonrası tatile devam ettik.. Fethiye'den arabamızla Akyaka'ya gittik..

Akyaka, Gökova Körfezi'nin başlangıç noktasında çok şirin bir kasaba.. kendine özgü mimarisi olan evleriyle ünlü bir yer.. gerçekten de kasabaya girer girmez o havayı hissediyorsunuz.. oteller bile o mimariye uygun yapılmış..

gider gitmez apart otelimize yerleştik ve ardından kasabada bir tur attık.. derken Akyaka'nın sahilinde kendimize küçük bir koy bulduk.. 72 Basamak Koyu :)
72 basamaktan oluşan bir merdivenle koya iniyorsunuz.. aslında koy değil tabii, 10 metrekare bir yer.. güzel olan da bu zaten.. size özel..

Akyaka sahilinden, biraz uzaktaki uçurtma sörfçülerini görebilirsiniz.. zira, Akçapınar denilen ve Akyaka'ya yürüme mesafesindeki kumsal uçurtma sörfçülerine ev sahipliği yapıyor..


evet, bu kıyağımı unutmayın :)

uçurtma sörfçülerini her yerde göremezsiniz..


zor bir spor.. sadece sörf tahtasında kalmayı öğrenmek bile en az 3 haftanızı alıyormuş.. bir de uçurtma kısmı var.. onu kontrol edebilmek de ayrı bir beceri..

üniversite yıllarımda yamaç paraşütü yaptım.. yani, işin uçurtma kısmına çok uzak değilim.. lakin, sörf tahtası üzerinde kalabilirmiyim, ondan o kadar da emin değilim :)

inanın, onları izlemek bile ayrı bir keyif.. bu adamlar rüzgarla dans ediyor..


ne kadar hızlı oldukları görüyorsunuz.. denizde MotoGP yapmak gibi birşey :)

unutmadan, Akyaka'ya gittiğinizde Azmak'ta motorla gezinti yapmayı ve Halil'in Yeri'ne uğramayı ihmal etmeyin..





Not : Birkaç gün sonra gidiyorum.. Denizle buluşmaya.. Yine ve yeniden..

2 comments:

etki alanı said...

Bir güzel dünya ki o Akyaka....
Yerleşmek istediğim halde,gidemediğim,ve belki Fethiye olur dediğim halde oraya da yerleşemediğim sevgili Akdeniz!
Acaba beni ne zaman kabul edecek?

Merhaba sevgili NoLiE,
Diğer bloğunda şöyle bir dolaştım.Samimiyetin çok hoşuma gitti...Ardından bu bloğa gelip,sevdiğim yerlerle karşılaşınca,anladım ki sıkça uğrayacağım bir blog daha buldum.
Gerçekten yalan yok!
Sevgiyle kalın,
TüTü

Timur said...

Hoşgeldin TüTü :)

kendime de hoşgeldin diyorum.. zira, yine Akdenizdeydim , daha doğrusu biraz yukarda, Egedeydim ve yeni geldim.. gerçekten yaşanılası yerler..
görülecek ve yaşanacak o kadar çok yer var ki..

Sevgili TüTü,
bloğumu beğenmene sevindim.. olabildiğince samimi olmaya çalışıyorum.. şurda 3-5 kişiyiz zaten :) en azından ben öyle olduğunu düşünüyorum.. çok iddialı değilim.. sevdiğim için yazıyorum ve paylaşıyorum..

selamlar