Tuesday, July 06, 2010

Kuzeye Yolculuk


Oslo'da rock konseri provası..

beleş rock konseri de diyebiliriz :)

müziğe inanılmaz ilgi var.. zaten kuzeyden baba gruplar çıkmıştır..

Oslo'ya gelmeden önce bir sürü önyargım vardı.. kuzey ülkeleri soğuktur, insanları da soğuktur gibi.. yok böyle birşey.. o kadar sıcakkanlılar ki anlatamam..


"hey bebeğim, bi ısırık alabilir miyim?"


"ne işin var Oslo'da?" diyen varsa, cevap..

hem iş hem gezi.. önemli bir kongre için ordaydım.. görevliydim..


geleneksel Avrupa mimarisini Oslo'da da görmek mümkün..


çok turist görmedim..

pahalı bir şehir Oslo, belki ondandır.. bir hamburger, biraz patates ve bir bira yaklaşık 27 euro.. ve ilginçtir, Norveç Kronu kullanmak zorundasınız.. hiçbir yerde euro geçmiyor.. döviz büfesi de pek yok üstelik..


güzel şehir..


hava çok güzeldi.. Ankara'da yağmur varken, Oslo'da millet parklarda güneşleniyordu..

güneşe hasretler, onu anladım.. uzun gecelerden sonra yazın güneş yüzünü gösterdiğinde kendilerini parklara atıyorlar..

gün içinde sıcaklık farkı fazla.. öğlen saatlerinde hava sıcak, geç saatlerde ise soğuk.. yani yanınıza mont alın..


Eminönü'ndeki balık ekmek teknelerini hatırlattı bana.. onun Oslo görmüş hali :)


anıtlar, anıtlar.. bakımlı ve çok güzel..

Ulus'taki Atatürk Heykeli'ni temiz görünsün diye altın sarısına boyayan zihniyet geldi aklıma.. gitmedi, hala belediye başkanı..


her köşede bir grup.. bence en iyisi bu çocuklardı :)


yelkenlileri hep sevmişimdir.. param olsa alacağım ilk şey..

Oslo'da güneş batmıyor.. bu fotoğraf gece 11'de çekilseydi, inanın ışığından hiçbir şey kaybetmezdi :)

beyaz geceler boşuna denmemiş.. 12'ye doğru hava kararmaya başlıyor, ama tamamen kararmıyor.. alacakaranlık her yer.. gökyüzü ise parliament mavisi.. görmelisiniz..

balık lokantaları harika.. Morina Balığı'nı tavsiye ederim.. Halibut da güzel..
Somon Füme ise zaten kahvaltıda çerez yerine yeniyor :)

lokantalarda çok iyi şaraplar servis ediliyor.. yalnız bilmedikleri birşey var.. meze !!!


bu fotoğraf benim için çok şey ifade ediyor.. niye mi?

o parkın arkasında Onkel Donald var da ondan :)

cumartesi gecesi ordaydık.. açık hava partisi vardı.. uzun zamandır bu kadar eğlendiğimi hatırlamıyorum.. ve bu kadar güzel kadını birarada gördüğümü de hatırlamıyorum.. ilginçtir, benim deri şapka çok ilgilerini çekti.. hatta biri yanıma gelip şapkamı ödünç istedi.. bir baktım benim şapka elden ele dolaşıyor :)
hiç tanımadığınız kızlar yanınıza gelip sizinle dans etmek istiyor.. dedim ya süper bir geceydi..


otelimiz.. şehir merkezine yürüme mesafesindeydi..

Oslo'daki oteller vasatın biraz üstü.. yani bizim otellerle boy ölçüşemezler..






galiba bir parçam Oslo'da kaldı :)
sevgiler..

No comments: